? SZÉPkártya elfogadók Széchenyi Pihenőkártya
Széchenyi pihenő kártya

Zsadány vendégház

Sárazsadány egy 309 lelkes település a Bodrog partján, 6 km-re Sárospataktól. Településünk Miskolc felől a 37 –es úton közelíthető meg gépkocsival, illetve autóbusszal Sárospatakról, (ahová közvetlen IC járat közlekedik Budapestről), ha a vendég autóbusszal vagy...

Zuglói vendégház

Vendégházunk a takarékosságot kedvelők táborát célozta meg emellett csend-béke családias hangulat jellemzi.

Minden szobánk franciaágyas és pótágyazható saját fürdőszobával.

Vendégeinknek felszerelt konyha, étkező,internet - kábel tv, parkolási...

Zsida Termál Panzió

A panzió az Őrség kapujában,Szentgotthárdon néhány percnyire a centrumtól található.A csodás környezet minőségi kikapcsolódás lehetőségét nyújtja a feltöltődésre vágyók és a természeti szépségek aktív felfedezői számára.Panziónk magas szinten felszerelt.Minden...

Zsuzsa Apartman

Egész éven át nyitva tartó apartmanházunk a pihenés, a megnyugvás igazi színtere. Egy köztéri pakkal szemben igényesen gondozott virágos udvarunk kellemes környezetet nyújt az ide érkező vendégeknek.
Apartmanjaink egymástól függetlenek, jól elszeparáltak. Nagyságuk...

Zoli apartman

A Zoli Apartman 250 méterre található a Strand bejáratától, egy csendes környéken a Strand és a városközpont között. A közelben éttermek, élelmiszerbolt, gyógyszertár, piac, pékség és kávézó található. Az épületben több apartmanunk is található, mindegyik jól...



Új információk

Szeretnénk Önökkel megosztani a szépkártyával kapcsolatos legújabb információinkat, amely szerint 2013.
Júliustól 01-től, mindhárom szépkártya zsebből fizethetünk a fürdőkben.


Július 1-jétől már nemcsak szálláshely-szolgáltatásért, hanem gyógyfürdő- és strandbelépőért is lehet a szépkártya mindhárom alszámlájáról fizetni. A szálláshelyi felhasználás is rugalmasabb lesz, illetve új szolgáltatásként a szabadidős sportrendezvények nevezési díja is belekerült a kártyával fizethető körbe.

A csütörtökön megjelent rendeletmódosítás értelmében július 1-jétől bővül a szépkártya zsebei között az átjárhatóság.
A gyógyfürdő- és strandbelépők megvásárlásánál eddig kizárólag a harmadik, szabadidő alszámlát lehetett használni. A módosítást a Magyar Fürdőszövetség kezdeményezte, mivel a tagjaik körében készített felmérés szerint a fürdőkben az új cafetéria rendszer bevezetése óta, 2010-ről 2012-re 38 százalékkal csökkent az utalványforgalom.
Az utóbbi években megvalósult fürdőfejlesztések fenntarthatósága érdekében, valamint népegészségügyi szempontból is fontos, hogy a szépkártya minél többen használják fürdőlátogatásra, ezért a kormány elfogadta a szakmai szövetség javaslatát.
A szálláshely-szolgáltatók kérését is figyelembe vették, így a szálláshelyen igénybe vehető összes szolgáltatást ki lehet majd fizetni a szépkártya első alszámlájáról, tehát a jövőben egy félpanziós ellátást, vagy a szálláshelyen igénybe vett masszázst, kozmetikai kezelést is ki lehet egyenlíteni a szálláshely-számláról.
Új szolgáltatásként a szabadidős sportrendezvények, például futóversenyek nevezési díját is ki lehet fizetni szépkártyával. A módosítás illeszkedik a kártya bevezetésének fő céljaihoz, hiszen a sportrendezvények a belföldi turizmus élénkítéséhez is hozzájárulnak.
A szépkártya felhasználását érintő változások 842 ezer kártyabirtokos és több száz turisztikai vállalkozás számára kedvezőek.

Reméljük információinkkal segítettünk.
Szépkártyaelfogadók.hu csapata

Információ

A Nemzeti Engedélyezési Hivatal nyilvántartása szerint, jelenleg három szépkártya-kibocsátó működhet Magyarországon, OTP, MKB és K&H. Valószínűleg nagyon sok megkeresést kapnak, hogy kössenek elfogadói szerződést, de szeretnénk felhívni a figyelmüket, hogy előbb ellenőrizzék a hivatal honlapján, hogy jogosultak-e a szépkártya-kibocsátásra.

Engedjék meg, hogy néhány friss információt és statisztikai adatot szolgáltassunk, a szépkártyával kapcsolatosan.
A bevezetés óta közel 80 milliárd forintot töltöttek fel a kártyákra, és 51 milliárd forintot már el is költöttek azokról a munkavállalók. Csak idén februárban 3,5 milliárd forint áramlott a gazdaságba a SZÉP Kártyákon keresztül, amelyet több mint 41 ezer helyen fogadnak már el.
A Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) forrásai a hazai turisztikai és vendéglátóipari vállalkozások bevételeit növelték és gyarapítják továbbra is. A SZÉP Kártyának a hazai kereskedelmi szálláshelyi bevételekben betöltött egyre erőteljesebb szerepét mutatja, hogy míg tavaly januárban a belföldi bruttó szállásdíj-bevételekből 2,9% volt a kártyával fizetett összegek aránya, addig 2013. januárra ez az érték már 15,6%-ra nőtt.
Szintén a kártya sikerét jelzi, hogy míg 2012 első két hónapjában 235 ezer munkavállaló igényelt SZÉP Kártya juttatást, addig idén január-februárban ez a szám már majdnem megduplázódott, közel 400 ezer dolgozó kérte a cafeteria ezen formáját.
A feltöltések összege a tavalyi év hasonló időszakához képest a két és félszeresére emelkedett (2,9 milliárd forintról 7,3 milliárd forintra). A feltöltésekben továbbra is a vendéglátás zseb dominál, a források 65%-át erre kérték a dolgozók. A szálláshely zsebre a források ötödét, míg a harmadik, szabadidő zsebre a 15%-át töltötték fel az év első két hónapjában.

Továbbra is érvényes, hogy szálláshelyek mindhárom zsebből, vendéglátásra csak a vendéglátás, szabadidős tevékenységre csak a szabadidő zsebből lehet felhasználni.
Fontos, hogy minden esetben ellenőrizzék a kártyafelhasználó jogosultságát.

Változik a Kormányrendelet!

A Kormány 301/2012. (X. 26.) rendelete a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 55/2011. (IV. 12.) Korm. rendelet módosításáról


A személyi jövedelemadóról szóló 1995. évi CXVII. törvény 80. § d) pontjában, a 11. § tekintetében a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 12. § (1) bekezdés i) pontjában kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva a Kormány a következőket rendeli el:


1. § A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól szóló 55/2011. (IV. 12.) Korm. rendelet (a továbbiakban: R.) 1. § 3. pontja helyébe a következő rendelkezés lép: (E rendelet alkalmazásában:) „3. szolgáltató: az intézménnyel szerződéses jogviszonyban álló természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet, amely az e rendeletben meghatározott szolgáltatásokat ténylegesen nyújtja, ide nem értve a szolgáltatás közvetítőjét,”

2. § Az R. 3. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(1) Az SZJA törvény 71. § (1) bekezdés c) pontja szerinti Széchenyi Pihenő Kártya támogatás jogcímén juttatott támogatásokat az elektronikus utalvány nyilvántartásban elkülönítetten kell nyilvántartani, az elektronikus utalvány nyilvántartás elkülönített részére kizárólag az SZJA törvény 71. § (1) bekezdés c) pontjában meghatározott támogatások érkezhetnek. Az elektronikus utalvány nyilvántartás elkülönített részén belül az SZJA törvény 71. § (1) bekezdés c) pont ca)–cc) alpontja szerinti egyes alszámlákra utalt támogatások másik alszámlára nem utalhatók át, azokat kizárólag a munkáltató általi utalásban megjelölt alszámlán lehet nyilvántartani, és csak az alszámlának megfelelő 5. § (1) bekezdés a)–c) pontja szerinti szolgáltatás tényleges nyújtására – ide nem értve a szolgáltatás közvetítését – lehet beváltani.”

3. § Az R. 5. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(1) A szolgáltató – a kártyával azonosított elektronikus utalvány elfogadás esetén – kizárólag a szolgáltató tevékenységi körébe tartozó, a kártya elektronikus utalvány funkciója szerinti felhasználásnak jogszerűen megfelelő, és az alábbi felsorolásban szereplő belföldi szolgáltatást nyújthat a munkavállaló és társkártyával rendelkező közeli hozzátartozója részére: a) az SZJA törvény 71. § (1) bekezdés c) pont ca) alpontja szerinti szálláshely alszámla terhére aa) szálláshely-szolgáltatás (TEÁOR'08 55.10., 55.20., 55.30., 55.90-bõl a családi panzió szolgáltatása), ab) belföldi utazásszervezés (TEÁOR'08 79.12.-bõl belföldi előre összeállított utazási csomagok értékesítése), b) az SZJA törvény 71. § (1) bekezdés c) pont cb) alpontja szerinti vendéglátás alszámla terhére ba) éttermi és mozgó vendéglátás (TEÁOR'08 56.10.), bb) egyéb vendéglátás (TEÁOR'08 56.29.), bc) szálláshely-szolgáltatás (TEÁOR'08 55.10., 55.20., 55.30., 55.90-bõl a családi panzió szolgáltatása), c) az SZJA törvény 71. § (1) bekezdés c) pont cc) alpontja szerinti szabadidő alszámla terhére ca) egyéb humán-egészségügyi ellátás (TEÁOR'08 86.90-bõl a fizikoterápiás szolgáltatás, a dentálhigiéniai kezelés, a diagnosztikai szolgáltatás, a terhesgondozás, és az egyéb máshová nem sorolt humán egészségügyi ellátás), cb) előadó-művészet (TEÁOR'08 90.01.), cc) múzeumi tevékenység (TEÁOR'08 91.02.), cd) növény-, állatkert és természetvédelmi terület működtetése (TEÁOR'08 91.04.), ce) vidámparki, szórakoztatóparki tevékenység (TEÁOR'08 93.21.), cf) máshová nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység (TEÁOR'08 93.29-bõl a szabadidőpark- és strandszolgáltatás, sípálya és sporthajó kikötő szolgáltatásai, valamint a szabadidős létesítmény működtetője által nyújtott, a pihenést, szabadidőt szolgáló eszközök kölcsönzése), cg) fizikai közérzetet javító szolgáltatás (TEÁOR'08 96.04.), ch) testedzési szolgáltatás (TEÁOR'08 93.13), ci) egyéb sporttevékenység (TEÁOR'08 93.19-bõl verseny- és lovaglóistállók tevékenysége és a sporthorgászat), cj) belvízi személyszállítás (TEÁOR'08 50.30.), ck) egyéb foglalás (TEÁOR'08 79.90-bõl az idegenvezetés), cl) sportlétesítmény működtetése (TEÁOR'08 93.11-bõl a sportpályák bérlése, uszoda belépő és bérlet értékesítése), cm) sportegyesületi tevékenység (TEÁOR'08 93.12.), cn) sport, szabadidős képzés (TEÁOR'08 85.51.), co) szabadidős, sporteszköz kölcsönzése (TEÁOR'08 77.21.), cp) szálláshely-szolgáltatás (TEÁOR'08 55.10., 55.20., 55.30., 55.90-bõl a családi panzió szolgáltatása).”

4. § Az R. 7. §-a a következő (3) bekezdéssel egészül ki: „(3) A szolgáltató által elfogadott elektronikus utalványt az intézmény annak általa történt elfogadása napjától számított legfeljebb 5 munkanapon belül köteles beváltani.”

5. § Az R. 9. §-a a következő (1a) bekezdéssel egészül ki: „(1a) A munkavállaló halála esetén az intézmény a munkavállaló elektronikus utalvány nyilvántartása alapján rendelkezésre álló utalványok használatát a hagyatéki eljárás végéig felfüggeszti, ideértve a munkavállaló társkártyával rendelkező közeli hozzátartozója általi használatot is. Ez esetben az (1) bekezdésében meghatározott lejárati időt nem kell figyelembe venni. Az intézmény köteles a hagyatékátadó végzésben foglaltak szerinti megosztásban a hagyatékot az örökösök részére készpénzben kifizetni, a hagyatékátadó végzés intézmény részére való benyújtástól számítva legkésőbb 15 munkanapon belül.”

6. § Az R. 10. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép: „(3) A (2) bekezdés szerinti összes költségnek az intézmény által a szolgáltató felé felszámított része tranzakciónként legalább 12 forint, de nem lehet több, mint a kártya elfogadásáról szóló szerződés alapján bonyolított utalvány beváltási forgalom 1,5%-a, amelyet az intézmény a kártyával közvetlenül összefüggő működési és marketing költségeire fordít. Az intézmény köteles e költségeit számviteli rendszerében elkülönítetten nyilvántartani.”

7. § Az R. 13.§-a a következő d) ponttal egészül ki: (A kártya kibocsátására olyan, az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról szóló 1993. évi XCVI. törvény (a továbbiakban: Öpt.) 2. § (2) bekezdés d) pontja szerinti szolgáltató – kivéve a természetes személyt és a szolgáltatóval szerződött szolgáltatót – jogosult, amelyet határozatlan időre vagy a kártyakibocsátás megkezdésétől számított még legalább 5 év határozott időtartamra alapítottak, és amely a vele a gazdasági társaságokról szóló 2006. évi IV. törvény szerinti ugyanazon elismert vagy tényleges vállalatcsoportként működő gazdasági társasággal, illetve a vele legalább 5 éve szerződéses jogviszonyban – kivéve a letétkezelői tevékenység folytatását és a befektetési üzletmenet kihelyezését – álló Öpt. 2. § (2) bekezdés a) pontja szerinti önkéntes kölcsönös biztosító pénztárral együttesen megfelel az alábbi feltételek mindegyikének:) „d) vállalja a 14. § (1) bekezdése szerinti nyilvántartás-vezetési, továbbá a 14. § (2) bekezdése szerinti adatszolgáltatási kötelezettségnek a többi kibocsátó intézménnyel közös teljesítését.”

8. § Az R. 14. §-a helyébe a következő rendelkezése lép: „14. § (1) Az intézménynek és a szolgáltatónak olyan nyilvántartást kell vezetnie, amelyből a kötelezettségek és a rendeltetésszerű joggyakorlás megállapítható. (2) Az intézmények minden hónap 10. napjáig közösen (mindegyik intézmény adatait összesítve), elektronikus formában megküldik az előző hónap utolsó napján fennálló állapot szerint az alábbi adatokat a turizmusért felelős miniszter által vezetett minisztériumnak: a) a kártya elfogadására irányuló megkötött szerződések darabszáma, b) a munkáltatókkal megkötött szerződések darabszáma, c) kártyát igényelt munkavállalók darabszáma összesen, és az egyes alszámlákra juttatást igényelt munkavállalók darabszáma, d) igényelt társkártyák darabszáma, e) elkészített és a munkavállalók részére kiadott kártyák darabszáma, f) a munkavállalók elektronikus utalvány nyilvántartásán szereplő elektronikus utalványok értéke összesen, és alszámlánkénti bontásban (ezer forintban), g) beváltott elektronikus utalványok értéke összesen, és alszámlánkénti bontásban (ezer forintban).”

9. § Az R. 14. § (2) bekezdése a következő h), i), j) ponttal egészül ki: (Az intézmények minden hónap 10. napjáig közösen (mindegyik intézmény adatait összesítve), elektronikus formában megküldik az előző hónap utolsó napján fennálló állapot szerint az alábbi adatokat a turizmusért felelős miniszter által vezetett minisztériumnak:) „h) beváltott utalványok értéke alszámlánkénti bontásban a szolgáltatás nyújtásának helye szerinti megyénként, statisztikai régiónként, turisztikai régiónként összesítve (ezer forintban), i) beváltott utalványok értéke alszámlánkénti bontásban, az elfogadóhely tevékenysége (TEÁOR'08 száma) szerint összesítve (ezer forintban), j) beváltott utalványok értéke alszámlánkénti bontásban, a szolgáltatás nyújtásának helye szerinti településenként és az elfogadóhely tevékenysége (TEÁOR'08 száma) szerint összesítve (ezer forintban).”

10. § Az R. 16. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „16. § Az e rendeletben foglalt előírások megtartásának hatósági ellenőrzése a kereskedelmi hatóság (a továbbiakban: Hatóság) hatáskörébe tartozik.”

11. § Az R. 19. §-a helyébe a következő rendelkezés lép: „19. § (1) Ha a Hatóság eljárása során megállapítja az e rendeletben meghatározott rendelkezések megsértését, az eset összes körülményének – így különösen a jogsértés súlyának, a jogsértő állapot időtartamának, a jogsértő magatartás ismételt tanúsításának és a jogsértéssel elért előnynek – figyelembevételével és az arányosság követelményének szem előtt tartásával az alábbi jogkövetkezményeket alkalmazhatja: a) elrendeli a jogsértő állapot megszüntetését, b) megtiltja a jogsértő magatartás további folytatását, c) határidő tűzésével a feltárt hibák, hiányosságok megszüntetésére kötelezheti az ellenőrzöttet azzal, hogy az a hibák, hiányosságok megszüntetése érdekében tett intézkedéséről köteles értesíteni a Hatóságot, d) a jogszerű állapot helyreállításáig feltételhez kötheti vagy megtilthatja a kártya kibocsátását, e) elrendelheti a jogsértő módon kibocsátott kártyák forgalomból való kivonását vagy visszahívását, f) elrendelheti a jogsértő módon kibocsátott kártyák megsemmisítését a környezetvédelmi szempontok figyelembevételével, g) a jogszerű állapot helyreállításáig terjedő időtartamra elrendelheti a jogsértéssel érintett szervezet ügyfelek számára nyitva álló helyiségének, üzletének ideiglenes bezárását, ha az a kártyával rendelkezők széles körét érintő kárral fenyegető veszély elhárítása érdekében szükséges. (2) A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 9. § (4) bekezdés f) pontja szerinti bírság mértéke a jelen rendeletben foglaltak szolgáltatók általi megsértése esetén 50 000 forinttól 500 000 forintig terjedhet. A (3) bekezdés szerinti ismételt jogsértés esetén a bírság mértékének felső határa 1 000 000 forint. (3) Amennyiben a Hatóság három éven belül egy szolgáltatónál ismételten megállapítja az e rendeletben meghatározott valamely rendelkezés megsértését, úgy a Hatóság jogerős határozata alapján az intézmény köteles a szolgáltatóval kötött szerződését 15 napon belül felmondani, vagy közös megegyezéssel megszüntetni. Ezen szolgáltatóval a kártya elfogadására irányuló új szerződést a szerződés felbontásától számított egy évig semelyik intézmény nem köthet.”

12. § Az R. a következő 23. §-sal egészül ki: „23. § Az az intézmény, amely a kártyakibocsátási tevékenységet 2013. április 1-je előtt megkezdte, a 14. § (2) bekezdése szerinti adatszolgáltatást első ízben 2013. április 10-éig teljesíti.”

13. § Hatályát veszti az R. 10. § (4) bekezdése.

14. § (1) Ez a rendelet – a (2) és (3) bekezdésben foglaltak kivételével – a kihirdetését követő 30. napon lép hatályba. (2) A 7. és 8. § 2013. április 1-jén lép hatályba. (3) A 9. § 2013. július 1-jén lép hatályba.

Orbán Viktor s. k.,

Új információk

Az elmúlt év december 27-én megjelent a SZÉP kártya használatát szabályozó kormányrendelet módosítása. A rendeletmódosítás értelmében mindhárom utalvány alszámla felhasználható szálláshely-szolgáltatásra is. A szabadidő alszámla felhasználhatósága két új szolgáltatással bővül (belvízi személyszállítás, idegenvezetés).


Az OTP Széchenyi Pihenőkártya a következő szolgáltatásokra használható fel:

Szálláshely alszámla: belföldi szálláshely-szolgáltatásra, belföldi utazásszervezésre (belföldi előre összeállított utazási csomagok értékesítése).
Vendéglátás alszámla: meleg étkezésre (éttermi és mozgó vendéglátás), egyéb vendéglátásra (közétkeztetésre), belföldi szálláshely-szolgáltatás igénybevételére.
Szabadidő alszámla: humán-egészségügyi ellátásra, előadó-művészetre, múzeumi tevékenységre, növény-, állatkert és természetvédelmi terület látogatására, vidámparki, szórakoztatóparki tevékenység igénybevételére, máshová nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység igénybevételére, fizikai közérzetet javító szolgáltatásra, testedzési szolgáltatásra, egyéb sporttevékenységre (verseny- és lovaglóistállók tevékenysége), belvízi személyszállításra, idegenvezetésre, belföldi szálláshely-szolgáltatásra.


Az OTP kérése, hogy akik még most, vagy ezután szerződnek szállásadóként, mindhárom kategóriát jelöljék meg arra a kérdésre válaszolva, hogy mely kategóriában kíván elfogadóhely lenni. A szálláshely szolgáltatás ellenértéke ugyanis mindhárom zsebből fizethető.
Akik korábban már szerződtek OTPSZépkártya elfogadóként, azok a napokban szerződésmódosítást fognak kapni, melyet aláírva mielőbb vissza kell juttatni a pénztárszolgáltatóhoz postai úton.

Cafeteria 2012, új és fontos információk

(forrás: Napi Gazdaság, 2012.01.01)

A Széchenyi pihenőkártyáról szóló rendelet megújításával és az Erzsébet utalvány kibocsátásáról szóló jogszabály tervezetének megismerésével lassan az utolsó fehér folt is eltűnik a cafeteriaszabályozásról. Az már biztosnak látszik, hogy a Széchenyi pihenőkártya (Szép kártya) lesz a favorizált béren kívüli juttatás az Erzsébet utalvány és a megmaradt juttatások mellett – írta a Napi Gazdaság.

A 300 ezer forintos keret 450 ezer forintra emelkedik, a szállás mellett pedig meleg étkezést és egyéb szolgáltatásokat is fizetni lehet vele - közölte a kormány, ám a szabályozás megalkotására december 27-éig kellett várni. Addig a munkáltatók egy sor kérdésre nem tudtak válaszolni, s a kártyakibocsátók sem tudtak előrelépni.

Hiába bővült így az elfogadóhelyek száma nyár óta, valódi áttörést nem sikerült elérni, mivel az éttermek, múzeumok, állatkertek, fitnesztermek vagy fürdők szabályozási háttér híján nem tudtak csatlakozni a körhöz. A szerződéskötések csak most indulhatnak meg. A munkavállalók számára így még mindig lutri, mennyire lesz könnyű a kártyahasználat – legalábbis kezdetben.

Azt ugyanakkor a rendelet módosítása után már tudni lehet, hogy elvben kik csatlakozhatnak majd a szállodák mellé elfogadónak. A rendelet TEÁOR számok alapján sorolja az egyes tevékenységeket, amelyekhez kapcsolódó szolgáltatást az adott alszámláról lehet fizetni. Ezzel több korábbi tiszázatlan kérdés is megoldódott. A már forgalomban lévő kártyákon lévő összeg például jövőre automatikusan a szálláshelyzsebbe kerül. Nem volt tiszta, hogy egy komplex szállodai szolgáltatást – ami étkezést, wellnesst, italfogyasztást is tartalmaz – hogyan lehet kártyával fizetni. Az egyes alszámlákról külön kell levonni a díjat vagy lehet fizetni egyben? S ha utóbbi, akkor melyik alszámláról? Csak az volt rögzítve, hogy az utazási irodánál foglalt csomag szállásdíjként fizethető.

A döntés szerint mindegy. A szálláshely-szolgáltatás ugyanis valamennyi alszámlánál szerepel, vagyis adott esetben még a melegutalványos zseb terhére is lehet aludni – de a szálláséra étkezni nem lehet. A szolgáltatások köre igen tág, abba a múzeumbelépő, az állatkerti jegy is belefér, az étkezésnél pedig a mozgó büfé is – már ha van ott mobil terminál.

A rendelet szerint azok a terminálüzemeltetők – közülük kettő, a K&H és az OTP bocsát ki Szép kártyát –, amelyek elfogadják azt, vala­mennyi kibocsátó kártyáját kötelesek elfogadni. Ez az MKB számára fontos, hiszen a kártyakibocsátók közül egyedül ő nem üzemeltet terminált. A másik két bank jövőre gőzerővel fog neki a terminálbővítésnek, mert hiába lehet akár interneten vagy telefonon is megoldani a fizetést, mégiscsak ez lesz a legelterjedtebb és legegyszerűbb megoldás.

Az Erzsébet utalvány szabályozása egyszerű – az mégis csak februárban lesz kapható, addigra gyártják le ugyanis az utalványokat. A koordináló Nemzeti Üdülési Szolgálat Kft. megállapodott a magyar tulajdonú kereskedelmi láncokkal – nekik fontos volt, hogy először őket keressék meg –, a kör a hipermarketláncokkal folytatódik. Vagyis február-márciusban a nagyobb boltokban biztosan elfogadják majd a legfeljebb ötezer forint értékben kedvezményesen adható utalványt. Az azonban a rendelet szerint 2013-tól vagy megszűnik, vagy teljesen újra lesz szabályozva.

Jövőre nagyobb lendületet vehet a SZÉP Kártya forgalma

Év végére 5000 feletti SZÉP Kártya elfogadóhellyel lehet kalkulálni, miután október elejéig az OTP Bank 1200, az MKB pedig közel 500 partnerrel szerződött, és november 15-től belép a piacra a Kereskedelmi és Hitelbank is – hangzott el az Országgyűlés Sport és Turizmus Bizottságának ülésén, október 12-én.

Mint Szöllősi László helyettes államtitkár elmondta, az OTP-nél eddig 200 munkáltatói szerződés nyomán 2600 igénylés realizálódott és 1100 kártyát ki is adtak.

A kártya a remények szerint november-december folyamán további lendületet vehet, a nyár folyamán megkérdezett 40 nagy foglalkoztató mindegyike jelezte, hogy élni szeretne a lehetőséggel. Körtvélyessy László, a SZÉP Kártya miniszteri biztosa arra is felhívta a figyelmet, hogy a rendszer egyik legnagyobb előnye az alacsony költségekben keresendő, hiszen csupán 1,5 százalékos jutalék terheli, szemben az Üdülési Csekkel.

Pál Béla MSZP-s képviselő kérdésére válaszolva elhangzott: a hamarosan bevezetésre kerülő 3 „zsebes” rendszer úgy oszlik majd meg, hogy 225 ezer forint költhető majd maximálisan szálláshely-szolgáltatásra, 150 ezer forint vendéglátásra és 75 ezer forint egyéb szabadidős tevékenységre, rekreációra. Így mindösszesen a korábban tervezett 300 helyett 450 ezer forint lesz a kártyára tehető összeg felső határa. Ahogy mondták, ez a gyakorlatban úgy működik majd, hogy ha a vendég csomagot vásárol, a kártyáról a csomag tartalmának megfelelően veszik majd le a tételeket aszerint, hogy azon belül hogyan oszlanak meg az egyes szolgáltatások.

Bánki Erik, a bizottság fideszes elnöke rámutatott, hogy a kártya felhasználásának kiszélesítése érdekében érdemes lenne megfontolni a Takarékszövetkezetek bevonását is a rendszerbe.

Felmerült az is, hogy a kártyalehúzó terminál kötelező, nagyságrendileg 30 ezer forintos havi költsége megterhelő lehet a kisebb elfogadóhelyeknek. Ennek kapcsán úgy fogalmaztak, hogy a kisvállalkozások számára költségmegtakarítást jelent majd az interneten és call centeren keresztül történő felhasználás.

Ami továbbra sem egyértelmű, hogy a vendéglátásra fordítható összeg az eddig érvényben lévő melegétkezési utalvány mellett kiegészítésként, vagy ahelyett lép-e majd érvénybe. Utóbbi esetben ugyanis a szakmának vannak aggodalmai, hiszen az évi 150 ezer forint kevesebb, mint a most adható havi maximálisan 18 ezer forint.

Intenzívebb banki kommunikáció a SZÉP Kártyáról

A napokban a K&H és az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. is intenzívebb kommunikációban kezdett a SZÉP Kártyával kapcsolatosan. A K&H azt közölte, megkezdi a kis- és középvállalkozói, vállalati, valamint kártyaelfogadói ügyféltájékoztatást a SZÉP Kártyával kapcsolatban, november 15. után pedig lehetőség nyílik a K&H SZÉP Kártya szerződések megkötésére is.

A bank közleményében ismerteti: a K&H-nak több mint százezer munkáltatói ügyfele van a kis- és középvállalkozások, valamint a nagyvállalatok körében, az egyik legnagyobb POS hálózattal rendelkezik Magyarországon, valamint jelentős részesedése van mind a belföldi, mind a nemzetközi forgalom szempontjából fontos elfogadóhelyek között.

Hangsúlyozzák: a K&H kiemelt szerepet szán a SZÉP Kártya kibocsátás és elfogadás technológia fejlesztésének; szolgáltatásait partnerei igényeihez igazította, így külön a munkáltatók, és külön az elfogadók részére kialakított szolgáltatási csomagot kínálnak majd, lehetővé téve POS termináljaik SZÉP Kártya elfogadását is. Az érdeklődők a K&H Cégvonalon, a K&H Vállalati ügyfélszolgálaton, valamint a K&H honlapján keresztül tudhatnak meg többet az új szolgáltatásról, illetve az igénylés és a szerződéskötés módjáról.

A Széchenyi Pihenőkártyát a magyar piacon elsőként kibocsátó OTP Pénztárszolgáltató Zrt. felhívta a figyelmet, hogy október 1-jétől kikerült az adómentes körből az Üdülési Csekk, ám bízik az új, elektronikus kártya alapú juttatás sikerében és folyamatosan bővülő hálózatával felkészült a kártya tömeges igénylésére és használatára. Mint írták, több mint ezer elfogadóhely áll a kártyabirtokosok rendelkezésére. Várakozásaik szerint az elfogadóhelyek száma év végére meghaladja majd a 3 ezret.

Kivárnak a cégek a SZÉP Kártyával

Továbbra is komoly szerepet kapnak a vállalkozások életében a béren kívüli juttatások, mivel a hazai kkv-k többsége a következő egy évben is beépíti azokat a juttatási rendszerébe – írja a K&H. A cégvezetők elmondása alapján egyértelműen az étkezési hozzájárulás és a közlekedési költségtérítés a leggyakrabban alkalmazott béren kívüli juttatás, míg a Széchenyi Pihenő Kártyával kapcsolatban egyelőre kivárás tapasztalható – mondta el Németh László, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

A kkv vezetők körében végzett felmérés alapján továbbra is jelentős, mintegy 61 százalék azoknak a vállalkozásoknak az aránya, amelyek a következő egy évben előre láthatóan beépítik bérezési rendszerükbe a béren kívüli juttatásokat. Ez az arány egyelőre jóval elmarad a 2008-ban tapasztalt csúcstól, amikor is a kkv vezetők 80 százaléka számolt a béren kívüli juttatások valamilyen formájával, ugyanakkor a mostani eredmény 2 százalékpontos növekedést mutat az előző negyedéves eredményekhez képest.

A legnépszerűbb ilyen típusú juttatási forma továbbra is az étkezési hozzájárulás, amelyet a vállalkozások 43 százaléka tervez alkalmazni a következő egy év során. Ezt követi a közlekedési hozzájárulás (29 százalék), ugyanakkor az üdülési csekkel továbbra is a vállalkozások 16 százaléka számol, habár október 1-től megszűnik a juttatási forma kedvezményes adózása, és mint bérjövedelem kell utána adót fizetni.

A legutóbbi megkérdezés alkalmával a kkv cégvezetők 39 százaléka gondolta, hogy semmilyen béren kívüli juttatást nem ad dolgozóinak. A cégmérettel arányosan a béren kívüli juttatások aránya is egyértelműen növekszik, hiszen míg a 100 millió forint alatti éves árbevételű vállalkozások 54 százaléka nyújt valamilyen cafeteria juttatást, addig a kisvállalkozások esetében 67 százalék, a középvállalkozásoknál 71 százalék ez az arány. Abban azonban a cég nagyságától függetlenül egységes a kép, hogy az étkezési illetve utazási hozzájárulást választják legtöbben.

A már jelenleg is elérhető Széchenyi Pihenő Kártyával kapcsolatban a kkv vezetők részéről egyelőre kivárás figyelhető meg, a közlemény szerint csupán 1 százalékuk jelezte, hogy a következő egy évben alkalmazni kívánják a legújabb cafeteria elemet. A SZÉP Kártya elterjedését segítheti az a napokban bejelentett kormányjavaslat, amely szerint 2012. január 1-jétől a kártya felhasználhatósága az eddigiekhez képes kibővül meleg étkezés, valamint szabadidős és egészségmegőrző szolgáltatás igénybevételének lehetőségével.

Az elmúlt negyedévhez képest fontos változás, hogy megállt a befektetési típusú juttatások csökkenő tendenciája: míg az egészségpénztárt választó kkv-k arányát tekintve csupán stagnálásról beszélhetünk, a cafeteria keretében nyújtott életbiztosítást, illetve önkéntes nyugdíjpénztárt alkalmazni kívánó vállalkozások aránya emelkedést mutat. (VGO)

Forrás: www.turizmus.com

Tájékoztató az OTP SZÉPKártya legújabb fejlesztéseiről...

Tájékoztató az OTP SZÉPKártya legújabb fejlesztéseiről, az elfogadási típusokról

Az OTP Széchenyi Pihenőkártya júliusi kibocsátását követően új lehetőséggel bővült az elfogadás során alkalmazható eszközök száma. Már elérhető az OTP SZÉP kártya weblapján az internetes elfogadási lehetőség, amely a kisebb szállásadók számára biztosítja az OTP SZÉP kártya elfogadását internetkapcsolat és nyomtató segítségével.

Az OTP SZÉP kártya kibocsátása óta mára már több száz elfogadóhely áll a kártyabirtokosok rendelkezésére, akik száma dinamikusan növekszik. Az OTP SZÉP kártyát már több mint száz munkáltató rendelte meg munkavállalói számára, így a SZÉP kártyatulajdonosok száma szintén gyors ütemben terjed Magyarországon.

Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. hangsúlyt fektet arra, hogy az OTP SZÉP kártyát még a legkisebb szálláshelyek is el tudják fogadni. Interneten keresztül, a www.otpszepkartya.hu oldalra belépve a szálláshely fizetési tranzakciót tud kezdeményezni a kártyabirtokos kártyaszáma és neve segítségével, amelyről bizonylatot nyomtat. Ezt a kártya tulajdonosa aláírja, amellyel jóváhagyja az OTP SZÉP kártya használatát. Az OTP SZÉP kártya weblapon elérhető fizetési lehetőség a szálláshelyek számára ingyenes, mindössze internetkapcsolat és nyomtató szükséges hozzá.

A nagyobb szálláshelyek részére továbbra is két elfogadási lehetőséget ajánl az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. OTP POS terminál kihelyezésével, vagy meglévő terminál esetén egy beállítás segítségével a szálláshely képes lesz mind bankkártyát, mind az OTP SZÉP kártyát elfogadni. Ez az elfogadási típus azon szálláshelyeknek ajánlott, akik egész évben nyitva tartanak és fogadnak vendégeket, valamint havi forgalmuk elér egy bizonyos minimum szintet. A terminál telepítésének a költségét az OTP Bank vállalja, a szálláshelynek mindössze egy havi fix bérleti díjat kell fizetnie a terminál használatáért.

Azon szálláshelyek számára, akik rendelkeznek weblappal és online szállásfoglalási rendszerrel, a webshopos elfogadás ajánlott. A webshop (OTP Direkt) segítségével a kártyabirtokos maga tudja kifizetni az interneten keresztül a megrendelt szállás és egyéb szolgáltatásokat, még az üdülés megkezdése előtt, a szálláshely szabályzatának megfelelően. A szálláshely egy egyszeri belépési díjat fizet, ezt követően bankkártyát és OTP SZÉP kártyát is képes lesz a webshopon keresztül elfogadni.

A fent említett három elfogadási típus lehetővé teszi, hogy a szálláshelyek a méretüknek és igényeiknek leginkább megfelelő eszközt válasszák az OTP SZÉP kártya elfogadására, ezáltal biztosítva a SZÉP kártya mielőbbi sikeres elterjedését Magyarországon.

A www.otpszepkartya.hu oldalon már hirdetési lehetőségeket is kínálunk az elfogadó szálláshelyek számára a főoldalon, valamint az Elfogadóhely kereső oldalon. Az Elfogadóhely keresőn belül lehetőség van kiemelt megjelenés előfizetésére. Amennyiben érdekli hirdetési, valamint kiemelt megjelenési lehetőségünk, kérjük, írjon nekünk az ugyfelszolgalat@otpszepkartya.hu e-mailcímre, és megküldjük Önnek ajánlatunkat.

Bízunk benne, hogy az OTP Széchenyi Pihenőkártya a fenti eszközökkel gyorsan fog terjedni a magyar elfogadóhelyek, munkáltatók és kártyabirtokosok körében!

Jön a "SZÉP" kártya

Kormánydöntés a Széchenyi Pihenő Kártya idei kibocsátásáról
(forrás:2011.03.31. 01:03 | Turizmus Panoráma Bulletin)

A kormány március 30-i ülésén döntött a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásáról: az új cafeteria elemet a munkáltatók évi 300.000 forint értékben adhatják a munkavállalóknak járulékmentesen, kedvező adózással. Mint arról korábban többször is hírt adtunk, a szépkártyával szálláshely-szolgáltatással együttesen vehetők igénybe azok a szolgáltatások, amelyek a pihenést, valamint az egészség védelmét és megerősítését szolgálják.

A Nemzetgazdasági Minisztérium által szerda este kiadott közlemény szerint ide tartozik a szálláshely-szolgáltatás, az éttermi vendéglátás, a fürdőszolgáltatások, a betegségmegelőző, egészségmegőrző, egészséghelyreállító szolgáltatások, a múzeumi, színházi, növény-állatkerti, ill. egyéb művelődési intézményi belépők, a természetvédelmi területek, tematikus parkok, szabadidőparkok belépői, az utazásszervezőknél megrendelt belföldi utazási csomag, a testedzési szolgáltatások, a verseny- és lovaglóistállók szolgáltatásai. A 300.000 forintos keretösszeg a kedvezményes adózás felső határa. A munkáltató ezen felül is utalhat a kártyára, de ezt az összeget az egyéb jövedelmekkel azonos járulékok terhelik. Minden munkavállaló egy társkártyát kaphat térítésmentesen.
Annak érdekében, hogy a munkavállalók 2012-ben minél szélesebb körben a SZÉP Kártyát választhassák, már 2011-ben kész és működő rendszert kell felmutatni számukra. A SZÉP Kártya piaci bevezetése a kormányrendelet hatályba lépését követően néhány hónapot vesz igénybe.
Ahhoz, hogy szépkártyaelfogadó legyen nem kell feltétlenül POS terminállal rendelkezni, fogalmaz a Nemzetgazdasági Minisztérium közleménye. A kormányrendelet szerint a kibocsátó köteles megteremteni az internetes fizetés technikai feltételeit is, vagyis elegendő az elfogadáshoz internetes kapcsolattal rendelkezni. A Széchenyi Pihenő Kártya rendszerében várhatóan több kibocsátó intézmény is részt vesz majd, az elfogadónak azonban elegendő lesz mindössze egy intézménnyel szerződnie.
A kártya alkalmazása becslések szerint 3-5 éves időtávon belül a belföldi turizmus mintegy 35 százalékos fellendülését eredményezi. A multiplikátorhatás figyelembe vételével ez a GDP 0,64 százalékos bővülését és a költségvetési egyenleg 0,13 százalékos GDP arányos javulását eredményezheti – áll a minisztériumi közleményben.

A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátása

 Elfogadta a kormány a Széchenyi Pihenőkártya 2011. évi kibocsátásáról és felhasználásáról szóló előterjesztést - közölte a kormányszóvivő sajtótájékoztatón.  

Nagy Anna elmondta: a személyijövedelemadó-rendszer év eleji módosításakor bővült a cafeteriaelemek köre a Széchenyi Pihenőkártyával, amely kedvezményes adózású, béren kívüli juttatás. A munkáltató a munkavállalóknak évi 300 ezer forintnyi keretösszeget adhat kedvezményes adózással, vagyis amely után 16 százalékos személyi jövedelemadót kell megfizetni, más közterhet nem. A szóvivő tájékoztatása szerint a pihenőkártya használható például belföldi pihenésre, egészségvédelemre és -megőrzésre.

Nagy Anna közölte azt is, hogy a kabinet szerdai ülésén meghallgatta Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter jelentését arról, hogyan haladnak a tárgyalások a kormány és a bankszektor között hat területet illetően. Ezek között van a devizahitelesek problémájának megoldása, a bankok állampapír-kereslete, a kis- és középvállalkozások finanszírozása, az otthonteremtési program, az euróalapú hitelezés helyreállítása és az életpálya-előtakarékosság.

A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátása

A kormány március 30-ai ülésén döntött a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásáról: az új cafeteria elemet a munkáltatók évi 300.000 forint értékben adhatják a munkavállalóknak járulékmentesen, kedvező adózással. A Széchenyi Pihenő Kártyával szálláshely-szolgáltatással együttesen vehetők igénybe azok a szolgáltatások, amelyek a pihenést, valamint az egészség védelmét és megerősítését szolgálják. Ide tartoznak az alábbiak:
  • szálláshely-szolgáltatás,
  • éttermi vendéglátás,
  • fürdőszolgáltatások,
  • betegségmegelőző, egészségmegőrző, egészség-helyreállító szolgáltatások,
  • múzeumi, színházi, növény-állatkerti, egyéb művelődési intézményi belépők,
  • természetvédelmi területek, tematikus parkok, szabadidőparkok belépői,
  • az utazásszervezőknél megrendelt belföldi utazási csomag,
  • testedzési szolgáltatások,
  • verseny- és lovaglóistállók szolgáltatásai.

A 300.000 forintos keretösszeg a kedvezményes adózás felső határa. A munkáltató ezen felül is utalhat a kártyára, de ezt az összeget az egyéb jövedelmekkel azonos járulékok terhelik. Minden munkavállaló egy társkártyát kaphat térítésmentesen.

Annak érdekében, hogy a munkavállalók 2012-ben minél szélesebb körben a SZÉP Kártyát választhassák, már 2011-ben kész és működő rendszert kell felmutatni számukra. A SZÉP Kártya piaci bevezetése a kormányrendelet hatályba lépését követően néhány hónapot vesz igénybe.

Ahhoz, hogy valaki szépkártyaelfogadó legyen, nem kell feltétlenül POS terminállal rendelkezni: a kormányrendelet szerint a kibocsátó köteles megteremteni az internetes fizetés technikai feltételeit is, vagyis elegendő az elfogadáshoz internetes kapcsolattal rendelkezni. A Széchenyi Pihenő Kártya rendszerében várhatóan több kibocsátó intézmény is részt vesz, az elfogadónak azonban elegendő mindössze egy intézménnyel szerződnie.

A szépkártya elősegíti a lakosság egészségi állapotának javítását, a munkahelyteremtést, a belföldi turizmus élénkítését és az egészségturisztikai motivációjú utazások arányának növelését. A kártya alkalmazása becslések szerint 3-5 éves időtávon belül a belföldi turizmus mintegy 35 százalékos fellendülését eredményezi. A multiplikátorhatás figyelembe vételével a GDP 0,64 százalékos bővülése és a költségvetési egyenleg 0,13 százalékos GDP arányos javulása várható.

OTP SZÉP KÁRTYA


A Széchenyi Pihenőkártya első kibocsátása  

 Az április 12-én megjelent, a Széchenyi Pihenőkártya kibocsátását és felhasználását szabályozó kormányrendeletet követően idén nyáron, pár héten belül megtörténik a Széchenyi Pihenőkártya első kibocsátása.

Az OTP Csoporthoz tartozó OTP Pénztárszolgáltató Zrt. pár héten belül kibocsátja első SZÉP kártyáját, amelyet már több száz elfogadóhelyen lehet használni, és számos munkáltató rendelte meg már idén a SZÉP kártyát munkavállalói részére. A Széchenyi Pihenőkártya mind az elfogadóhelyek, mind a munkáltatók és munkavállalók számára rendkívül kedvező. Az elfogadói jutalék mértékét például a rendelet szabályozza, amely nem haladhatja meg a 1,5% + ÁFA összeget.

A szépkártyák elfogadására, több lehetőséget biztosít a kibocsátó intézmény. A nagyobb forgalmú, egész évben nyitva tartó szálláshelyek számára kedvező a POS terminál bérlése, és segítségével a SZÉP kártya elfogadása akár bankkártya elfogadással együtt. Az internetes elfogadáson belül is több lehetőség van. Egyszeri regisztrációs díj ellenében a kibocsátó intézmény virtuális POS terminált, úgynevezett webshoop-ot (internetes áruház fizetési lehetőséget) biztosít a szépkártyaelfogadók-nak, aki így az interneten keresztül működő szállásfoglalás esetén akár már előre is tudja biztosítani a SZÉP kártyával történő fizetési lehetőséget. A közeljövőre tervezett fejlesztések szerint a kisebb forgalmú szállásadók számára a SZÉP kártya elfogadása szintén az interneten keresztül történhet, a kibocsátó intézmény weboldalán keresztül a szerződött szállásadók engedélyeztetni tudják a SZÉP kártyával való fizetést, amiről nyomtatott bizonylatot adnak a fizetővendégnek. Távlati cél a telefonos fizetési lehetőség bevezetése, amely a legkisebb szállásadók számára is lehetővé teszi a SZÉP kártya elfogadását fizetőeszközként.

A rendelet szintén szabályozza a kártya kibocsátását és elfogadását a különböző, erre jogosult pénzintézetek között. Eszerint a SZÉP kártyát kibocsátó intézményeknek biztosítaniuk kell a saját kártyájuk elfogadásán túl más intézmények Széchenyi Pihenőkártyáinak elfogadását is. Az év végére várhatóan megtörténnek azok a fejlesztések, amelyek szükségesek az intézmények részéről az átkapcsolások biztosításához. Az első SZÉP kártya kibocsátását végző OTP által működtetett honlapon (www.otpszepkartya.hu) megtalálható a Széchenyi Pihenőkártyával kapcsolatos összes információ, valamint lehetőség van az elfogadóhelyi szerződés online megkötésére is.



Elfogadóhely keresése

OTP kártyával
MKB kártyával
K&H kártyával